طرز تهیه ژله بریلو خانگی (ژله نوشتاری) و آموزش کار با بریلو

به گزارش مجله سرگرمی، ژله بریلو یکی از انواع ژله های نرم و روان است که به طور گسترده برای تزئین کیک ها، شیرینی ها و بیسکویت ها استفاده می شود. در این مقاله، طرز تهیه ژله بریلو خانگی و همچنین نحوه استفاده از بریلوی آماده را به همراه نکات مهم شرح خواهیم داد.

طرز تهیه ژله بریلو خانگی (ژله نوشتاری) و آموزش کار با بریلو

ژله بریلو چیست؟ نوعی ژله نرم و روان است که برای کاور کیک و تزئین شیرینی و بیسکویت و همچنین برای چسباندن تزئینات ظریف و سبک به کیک فوندانت استفاده می گردد. در ادامه طرز تهیه ژله بریلوی خانگی و طرز کار با ژله بریلو آماده را با تمامی نکات به شما ارائه خواهیم داد.

طرز تهیه ژله بریلو خانگی

این دستور امتحان شده و مطمئن است و جزء یکی از بهترین و ساده ترین دستورات این ژله می باشد.

مواد لازم
آب1/4 پیمانه
شکر1/4 پیمانه
نشاسته ذرت2 قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه1-2 قاشق غذاخوری (یا نصف یک عدد لیمو ترش تازه)
رنگ دلخواه (رنگ مایع یا ژله ای)به میزان لازم

آموزش ژله بریلو خانگی

  • شکر را با آب مخلوط می کنیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا ذرات شکر کاملا حل گردد.
  • سپس لیمو ترش یا آب لیمو ترش را اضافه نموده (بعد از 2-1 دقیقه لیموترش را خارج می کنیم). نشاسته را در 1 قاشق از آب سرد دستور حل نموده و به مایه اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم تا مایه به غلظت مورد نظر برسد و کاملاً شفاف گردد.
  • در سرانجام وقتی ژله به غلظت مورد نظر رسید از روی حرارت بر می داریم و وقتی سرد شد رنگ دلخواه را به آن اضافه می کنیم.
  • این ژله که در تهیه آن از نشاسته ذرت استفاده شده است با گذاشتن داخل یخچال زیاد سفت نمی گردد و شفاف و روان باقی خواهد ماند.
  • این ژله داخل شیشه در بسته تا یک ماه در یخچال ماندگاری دارد.

نکات تکمیلی:

  1. بهتر است از آب لیموی تازه در تهیه این نوع ژله استفاده گردد. نکته مهمتر اینکه هرگز از آبلیمو صنعتی استفاده نگردد.
  2. آب لیموی استفاده شده به براق شدن ژله یاری می نماید و باعث روانتر شدن آن خواهد شد.
  3. جهت پوشش کامل کیک می بایست مایع ژله کمی روانتر باشد. برای طراحی و نوشتن از نوع غلیظ تر استفاده نمایید.
  4. برای تهیه ژله بریلو خانگی، استفاده از آب لیمو تازه بسیار توصیه می شود زیرا به براق شدن و روانتر شدن ژله کمک می کند.
  5. هرگز از آب لیمو صنعتی استفاده نکنید، چرا که تاثیر مطلوبی بر کیفیت ژله ندارد.
  6. برای پوشش کامل کیک، ژله باید کمی رقیق تر باشد اما برای طراحی و نوشتن، ژله غلیظ تر مناسب است.
  7. ژله بریلو خانگی در صورت نگهداری در یخچال تا یک ماه قابل استفاده است.
  8. بریلو را می توان برای تازه نگه داشتن میوه های روی کیک و شیرینی ها نیز استفاده کرد.
  9. برای تزئین کیک با بریلو، ابتدا کیک را خامه کشی و سرد کنید تا بریلو به خوبی روی آن بچسبد.
  10. بریلو به دلیل داشتن خاصیت چسبندگی، می تواند به عنوان چسب برای تزئینات ظریف فوندانت استفاده شود.
  11. برای تثبیت خامه زده شده نیز می توان مقداری بریلو به آن اضافه کرد.
  12. در صورت سفت شدن بریلو، می توان آن را با اضافه کردن آب جوش به مقدار کم، دوباره نرم کرد.
  13. بریلوی آماده در طعم ها و رنگ های مختلف در فروشگاه های لوازم قنادی در دسترس است.

کاربردهای ژله بریلو چیست؟

از بریلو برای تزیین انواع کیک مانند کیک تولد و انواع شیرینی خشک و بیسکویت استفاده می گردد. از این ژله براق برای تازه ماندن میوه های روی کیک و شیرینی هم استفاده می گردد .تزیین کیک با بریلو از متداول ترین کاربرد آن می باشد. با استفاده از طعم های مختلف بریلو یا با مخلوطی از چند طعم با رنگ های مختلف اثر زیبایی خلق کنید و تنوع بیشتری به کیک یا شیرینی خود بدهید.

اگر بریلو خانگی درست می کنید می توانید غلظت این ژله را بنا بر احتیاج خود کم و زیاد کنید. اگر می خواهید اشکال زیبا روی کیک، ژله، بیسکویت و… ایجاد کنید می توانید غلظت ژله را بیشتر کنید اما بریلو برای روکش کیک احتیاجی به غلیظ شدن زیاد ندارد.

ژله بریلو روی کیک چگونه استفاده می گردد؟

برای استفاده از بریلو به عنوان روکش کیک ها، شما بایستی کیک را خامه کشی نموده باشید و چند ساعتی آن را داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سرد گردد. نحوه فیلینگ گذاری و خامه کشی کیک را از این مطلب بیاموزید: طرز تهیه کیک تولد خامه ای در خانه با آموزش خامه کشی

سپس کیک را به آرامی روی پایه فلزی قرار دهید و مایع بریلو را روی آن بریزید و به آهستگی به صورت یکدست آن را روی سطح کیک پخش کنید. (نکته: با کمی کج کردن کیک ژله خودش پخش می گردد و احتیاجی به دستکاری زیاد نیست!)

تزیین کیک با بریلو سبب زیبایی هر چه بیشتر کیک می گردد و می توان انواع کیک مناسبتی با بریلو درست کرد. بریلو روی کیک، کیک را با توجه به طعم های مختلف بریلو رنگارنگ می نماید. این ژله بسیار چسبنده بوده و هیچ گونه ریزشی از روی سطح و کناره های کیک ندارد. گاها بریلو با پودر ژله نیر تهیه می گردد که متداول نیست.

ژله بریلو از کجا بخرم؟

ژله بریلو آماده در طعم ها و رنگ های مختلف به وفور در لوازم قنادی فروشی ها یافت می گردد و شما بسته به سلیقه خود می توانید از آن بهره ببرید.

طرز استفاده ژله بریلو آماده چگونه است؟

نکته: در تمامی موارد زیر، ضروری است ابتدا مدتی ژله را روی بخار کتری نرم و بکدست کنید و وقتی از حرارت افتاد آغاز به کار کنید.

بریلو به عنوان براق کننده میوه ها: یکی از مهم ترین کاربرد بریلو، براق کردن و جلوگیری از تماس هوا با میوه ها و تزئینات است. بریلو رقیق شده با استفاده از برس قنادی برای حفظ رنگ، تازه ماندن و براق شدن میوه ها روی میوه ها استفاده می گردد. با این کار میوه برای تزیین کیک و دسر جلوه بهتری نیز خواهد داشت.

نحوه استفاده از ژله بریلو آماده برای کشیدن تصویر روی کیک: روش متداول نحوه استفاده از بریلو استفاده برای پر کردن طرح روی کیک است. برای این کار باید طرح مورد نظر را پرینت گرفته و روی آن کاغذ روغنی تمیز بگذارید. در قیف شکلات آب شده بریزید و خطوط روی طرح را با شکلات معین کنید، انگار دارید از روی یک نقاشی کپی می کنید و شکلات مانند مداد شما عمل می نماید. کاغذ روغنی را روی کیک برگردانید. به طوری که قسمت شکلات دار با سطح کیک مماس گردد، قسمت تمیز کاغذ پشت باشد و با استفاده از قلمو به آرامی روی خطوط بکشید تا طرح منتقل گردد. در سرانجام بین خطوط را با بریلو پر کنید. (بریلوها را مانند تصویر زیر در قیف بریزید تا کنترل بهتری روی آن داشته باشید.)

چسب فوندانت: برای تزئینات ظریف، از بریلو به عنوان چسب استفاده می گردد. خیلی راحت با قلمو پشت تزئین مورد نظر بریلو بمالید و به کیک یا دسر بچسبانید. دقت کنید که در خصوص کیک فوندانت، از بریلو فقط برای تزئینات سبک استفاده می گردد و تاپرهای سنگین احتیاج به چسب فوندانت دارند.

بریلو به عنوان تثبیت کننده خامه زده شده: بعد از فُرم دادن و زدن خامه، می تونید کمی بریلو برای تثبیت خامه اضافه کنید. نشاسته موجود در بریلو به مقاوم شدن خامه یاری می نماید و باعث می گردد خامه در دمای محیط دیرتر تغییر فرم بدهد. به ازای هر یک پیمانه خامه زده شده یک قاشق غذاخوری بریلو بریزید.

تزیین کیک با ژله بریلو آماده: بریلو مانند خامه و باترکریم در قیف ریخته می گردد و از آن برای نوشتن، رنگ کردن و طرح دادن روی کیک و دسر استفاده می گردد، با این تفاوت که تزئینات با بریلو فرم شفاف و ژله ای دارند.

نکته: تمامی کارهای بالا را با بریلوی خانگی هم می توانید انجام دهید.

ژله بریلو سفت شده را چکار کنیم؟

در این زمان ضروری است ابتدا ژله را روی بخار کتری مدتی نگه دارید تا نرم گردد؛ اگر هنوز غلظت زیادی دارد، کم کم به آن آب جوش اضافه کنید تا رقیق تر گردد.

سخن آخر

ژله بریلو به عنوان یکی از ابزارهای مهم در تزئین کیک ها و شیرینی ها شناخته می شود. با آموختن نحوه تهیه و استفاده از آن، می توانید به تزئین زیبا و خلاقانه دست یابید.

persinablog.ir: پرسینا بلاگ: سیستم مدیریت محتوا پرسینا

koreandream.ir: رویای کره ای: مجله گردشگری و مسافرتی

انتشار: 29 فروردین 1403 بروزرسانی: 29 فروردین 1403 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 141920

به "طرز تهیه ژله بریلو خانگی (ژله نوشتاری) و آموزش کار با بریلو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ژله بریلو خانگی (ژله نوشتاری) و آموزش کار با بریلو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید